ANNONS

HEMESTER

Så tog vi oss med taxi in till stan igår och checkade in på hotel Kung Carl. Lennox visste inte vad vi skulle göra och tjatade hål i huvudet på mig. Vi vilade en stund på rummet innan vi gick till Subway för en sen lunch.

Och sedan vidare till Zara, Nk och Adidasbutiken. Vi hyrde Voicuklar, heter de så? Otroligt smidigt att ta sig runt men jag har all respekt för att de har väckt mycket känslor. Folk åker som dårar på dem överallt och lämnar dem sedan mitt på gator och torg. Det här är den enda semester Lennox och jag gör, vi har varit i Örebro några dagar men han totalvägrar att följa med någonstans trots att jag har föreslagit tusen saker, att jag kan hyra bil. Men han vill bara vara hemma med kompisar i stort sett. Och 186 cm lång snart 15-åring kan man inte bara vika ihop och sätta i bilen som när de var snåbarn.

Så det här fick bli egentid med honom. Och vi har så mysigt. Lennox fick köpa en Adidasoverall. Sedan lämnade vi alla påsar på rummet och tog varsinn Voi tiill TGIF, restaurangen vid Kungsan jag tog det jag alltid tar, Oreo milkshake och en Caesarsallad. Lennox åt pasta Aldfredo. Sedan åkte vi cyklarna upp till slottet, Klockan var runt 22. Vid 22:30 var vi tillbaka på hotellet där vi bunkrat upp med godis, chips och Netflix.

Och jag hade bokat frukosten upp på rummet. Vid 11 checkade vi ut och åkte hem. Kompisarna lockar hela tiden och det tog en sekund sedan försvann han ut med Leo. Jag lagade en tidig middag. solade en stund på balkongen och skurade badrummet.

Att jag inte pratar så mycket om Lennox i bloggen är ett medvetet val. Han har inte valt att medverka. Jag skulle gärna vilja för den här tonårsperioden är väldigt, väldigt utmanande på många sätt. En helt ny period jag har varit i nu ett tag. Men av respekt för honom får han bara skymta förbi här ibland.

Vi har ju varannan vecka men Lennox kan förstås gå emellan oss när han vill. Vill han sova här mitt i pappaveckan så är det förstås helt ok och tvärtom. Men vänjer mig, eller gillar att dela hans halva liv vänjer jag mig aldrig vid. Hemskt, nu som då.

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.